Seizoen 2000-2001

Geschiedenis DVW

Op 16 augustus 2016 staat Dart Vereniging Woensdrecht (DVW) 20 jaar ingeschreven als vereniging bij de Kamer van Koophandel. Reden genoeg om hier iets mee te doen en de vereniging besloot dan ook om in 2016 een reünie te houden. DVW telde in de meer dan 20 jaar dat de vereniging bestaat ruim 140 leden.

Dart Vereniging Woensdrecht is meer als 20 jaar geleden, omstreeks 1993/1994 gestart als clubje bij café Het Wapen van Woensdrecht in Woensdrecht. De naam van de vereniging luidde toen nog “Wapen van Woensdrecht”. De populariteit steeg en al snel groeide het clubje uit tot een echte vereniging. Op 16 augustus 1996 is de vereniging ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Door de groei van de vereniging, de sluiting en uiteindelijke sloop van het café is Dart Vereniging Woensdrecht rond 1997 overgestapt naar Cafézaal De Boulevard in Hoogerheide.
Door de verhuizing van de vereniging is naam uiteindelijk gewijzigd van Het wapen van Woensdrecht naar Darts Vereniging Woensdrecht in 1999. Bij de naamswijziging van “Het Wapen van Woensdrecht” naar “DVW” bij de Kamer van Koophandel in 1999 is de S van Darts afgevallen. Daarom is besloten om deze met het ontwerp van het nieuwe logo in 2013 dan ook definitief te laten vervallen. In het nieuwe logo is de ‘groene golf’ van Gemeenste Woensdrecht verwerkt om zo de link te leggen naar de naam Dart Vereniging Woensdrecht, aangezien de speellocatie in Hoogerheide is.
In 1999 zijn ook de twee verenigingen DVW en de Tasmanian Devils (softtip) samengevoegd tot één vereniging. De meeste leden speelden zowel Steel als Soft dus was het een logisch gevolg om dit samen te voegen tot één grote vereniging.
In seizoen 2000/2001 wisten de DVW Gamemasters de Nederlandse Superleague te winnen, het jaar ervoor werden ze nog tweede in diezelfde Superleague. De beker is nog steeds te bewonderen in Café Boulevard. In deze tijd vierde de vereniging hoogtij en telde in die tijd rond de 55 leden. In 2001 won Dart Vereniging Woensdrecht daarom ook de eerste plaats “Sportploeg van het jaar 2001” uitgereikt door de Sportraad Woensdrecht.

DVW kende in deze 20 jaar ook een aantal bekende darters. Jan van der Rassel speelde van 1998 tot 2001 bij DVW waarin zijn darts carrière vleugels kreeg en hij uiteindelijk zelfs uitkwam voor de PDC en BDO.  Jan zijn meest bekende bijnaam was Rassel Dazzle.
Ook speelde in seizoen 2002-2003 de nu bekende Kim Huybrechts uit België bij DVW. Ook Frans Harmsen (1998-2001) en Alain van Bouwel (1998-2003) speelde bij DVW. Frans Harmsen werd o.a. in 2002 Nederlands kampioen en in 2009 Wereldkampioen met het Nederlands Team. Alain van Bouwel werd o.a. tweede tijdens de Dutch Open Darts in 2008. Alain speelt nu softtip en speelt nu in de Bullshooter Nederland competitie.