Lidmaatschap Dart Vereniging Woensdrecht

AANMELDEN VOOR HET NIEUWE SEIZOEN 2024-2025 VOOR 15 JUNI 2024!

Lidmaatschap

Zowel mannen als vrouwen, jong of oud, met veel of weinig ervaring kunnen lid worden van DVW. DVW heeft teams op verschillende niveau's.

U kunt zich aanmelden bij Dart Vereniging Woensdrecht door U op te geven per e-mail of door U aan te melden bij Cafe-zaal Boulevard in Hoogerheide. Wij nemen dan eerst contact met U op om kennis te maken en U informatie te verstrekken.

Contributiebedrag

Om lid te worden van Dart Vereniging Woensdrecht (DVW) dient er contributiegeld te worden betaald aan de vereniging. DVW betaald aan de Roosendaalse Darts Federatie (RDF) per lid contributiegeld om mee te doen aan de competitie. Leden van DVW dienen de contributie voor 1 juni te voldoen voor het dartseizoen dat in september van start gaat. DVW moet in juli de contributie aan de RDF voldoen. Als de RDF de contributie ontvangen heeft van de ingeschreven teams dan worden de wedstrijdschema's opgesteld. De contributie voor het volledige seizoen 2023-2024 bedraagt € 45,-

Buiten het contributiegeld dient U ook akkoord te gaan met de huisregels van DVW. Bij aanmelding bij DVW ontvangt U van ons het huisregelement en een inschrijfformulier. Pas als het inschrijfformulier is ingevuld en ondertekend en de contributie is ontvangen bent U lid bij DVW en wordt U ingeschreven voor de competitie. Bij inschrijving bij de Roosendaalse Darts Federatie wordt U ook automatisch lid bij de Nederlandse Darts Bond (NDB) en kunt U ook deelnemen aan NDB-toernooien.

Huisregels DVW 2017.pdf (86,1 kB)

Inschrijfformulier.pdf (58,6 kB)

Toestemmingsformulier Jeugdspeler.pdf (59,3 kB)

Privacybeleid DVW d.d 16-05-2018.pdf (82263)

Indien U tijds het seizoen lid wordt kan een aangepast lidmaatschapbedrag gelden;

Lid worden tijdens de eerste periode juni - oktober 2022 € 45,- (jeugd € 35,-)

Lid worden tijdens de tweede periode november - december 2022 € 40,- (jeugd € 30,-)

Lid worden tijdens de derder periode januari - maart 2023 € 35,- (jeugd € 25,-)

Lid worden tijdens de laatste periode april - mei 2023 € 30,- (jeugd € 20,-)

Er kan eventueel nog een extra bijdrage aan activiteiten gevraagd worden als U tijdens het seizoen invalt.

Wat kost het verder?

Buiten het contributiegeld zijn er ook nog andere kosten waar men rekening mee moet houden. U dient zelf te zorgen voor Uw dartmateriaal zoals dartpijlen, shafts, flights en dergelijke. Verder is de dartsport een café-sport, het nuttigen van consumpties is ook voor eigen rekening. Gemiddeld is een speler tussen de € 15,- en € 20,- kwijt aan consumpties per competitie-avond (afhankelijk van wat U drink en hoeveel U drinkt). Er zijn ongeveer 26 competitiewedstrijden en minimaal één bekerwedstrijd. Daarnaast organiseert DVW nog extra activiteiten zoals Clubkampioenschappen, trainingsavonden, zomertoernooi met BBQ, Nieuwjaarstoernooi met warm- en koudbuffet en open toernooien. Voor sommige van deze activiteiten geld een extra bijdrage, en tevens komen hier de consumpties nog bij.

Wanneer opgeven?

Indien U zich voor 15 juni opgeeft kunnen wij aan de hand van de nieuwe aanmeldingen teams voor het volgende seizoen samenstellen. Deze teamsamenstellingen worden dan uiterlijk 1 juli doorgegeven aan de RDF. En hierbij dus ingeschreven voor het nieuwe competitieseizoen. Indien U zich na 1 juli opgeeft kunnen wij U in princiepe alleen bij een gevormd team plaatsen. Dit geldt ook voor aanmeldingen tijdens de competitie. Wij kunnen geen nieuw team tijdens het seizoen toevoegen aan de competitie. Indien U dus tijdens het seizoen inschrijft kan het zijn dat U dan als reserve op de lijst staat. We proberen iedereen zo veel mogelijk wedstrijden te laten spelen.

Als U gedurende de competitie lid wordt zal het contributiegeld opgesteld worden naar gelang de vordering van het seizoen. U kunt meedoen aan de competitie zodra Uw contributiegeld is ontvangen en U aangemeld bent bij de RDF.

Nieuwe leden dienen tevens een (digitale) pasfoto in te sturen naar DVW. DVW stuurt de gegevens van het nieuwe lid door aan de RDF samen met de pasfoto. De teamcaptain van het nieuwe lid ontvangt een lidmaatschappas welke 10 jaar geldig is. De pasjes blijven in het bezit van de teamcaptain. Indien U invalt bij een ander team of overstapt naar een ander team dient U Uw pasje mee te nemen.

Jeugdleden 14-18 jaar

Jeugdspelers (14-18 jaar) kunnen indien er plaats beschikbaar is en in overleg met vereniging mee spelen met de competitie.  De contributie voor het volledige seizoen 2023-2024 bedraagt voor jeugdspelers € 35,-.

(!) Waar men zeker rekening mee moet houden is dat de competitiewedstrijden altijd door de week vallen (maandag – vrijdag) en dat de wedstrijden gemiddeld rond 23.00 pas zijn afgelopen. Maar dit kan ook uitlopen! Hou ook nog rekening met uitwedstrijden en de benodigde reistijd. Vaak levert dit problemen op met school. Indien jeugleden van 14-18 jaar competitie willen gooien heeft DVW een schriftelijke toestemming van (beide) ouders en/ of verzorgers nodig.

Toestemmingsformulier Jeugdspeler.pdf (59,3 kB)

Jeugd spelers kunnen ook tegen gereduceerd tarief lid worden van Dart Vereniging Woensdrecht zonder deelname aan de competitie. Zij kunnen dan deelnemen aan de trainingen en andere activiteiten van DVW of de competitiewedstrijden bekijken. Lidmaatschap voor jeugdleden 14-18 jaar bedraagt dan voor het volledige seizoen 2023-2024  € 15,-.

U kunt als nieuw jeugdlid ten alle tijden lid worden van DVW. Als dit gedurende de competitie is wordt het contributiegeld opgesteld naar gelang de vordering van het seizoen.

Aspiranten <14 jaar

Op dit moment heeft DVW niet de mogelijkheid om aspiranten (<14 jaar) te laten deelnemen aan de competitie. Zij kunnen echter tegen gereduceerd tarief wel lid worden van Dart Vereniging Woensdrecht en wel deelnemen aan de trainingen en andere activiteiten van DVW of de competitiewedstrijden bekijken. Lidmaatschap voor aspiranten (<14 jaar) bedraagt voor het volledige seizoen 2023-2024  € 15,-.

De RDF hanteert de volgende regels betreffende jeugdspelers (< 18 jaar):

- Wanneer een dartspeler voor de datum van 1 september de leeftijd van 18 jaar bereikt wordt hij in het speelseizoen dat in september start als volwassenen beschouwd.

- Jeugdspelers mogen alleen deelnemen aan de competitie wanneer zij begeleid worden door jeugdbegeleiders/ volwassen teamleden. Een jeugdbegeleider moet zich als niet spelend lid opgeven bij de inschrijvingen. Hij/zij ontvangt een jeugdbegeleiderspasje en staat geregistreerd op de spelerslijst van dit team.

- Een team met jeugdspelers moet minimaal begeleid worden door twee volwassen deelnemers c.q. begeleiders. Hiervan dient minimaal één persoon aanwezig te zijn tijdens de competitiewedstrijden. De begeleider is verantwoordelijk voor de jeugdspelers en dient de gehele wedstrijd aanwezig te zijn.

- Aspiranten, leden tot 14 jaar, mogen gedurende de competitie alleen deelnemen aan de eerste teamronde en singlewedstrijden. Na deze wedstrijden mogen zij niet verder deelnemen aan de competitiewedstrijden.

- Jeugdleden, van 14 tot 18 jaar, mogen aan de volledige competitiewedstrijd deelnemen.

Hoe ziet een seizoen er bij DVW uit?

Het nieuwe seizoen begint bij DVW op 15 juni; voorafgaand moet ook de contributie voldaan zijn.

Clubkampioenschappen

Na de laatste competitiewedstrijd (begin mei) organiseren we de jaarlijkse Clubkampioenschappen. Alle (nieuwe) leden kunnen meedoen en strijden om de wisselbeker. De wisselbeker wordt in principe iedere 10 jaar vervangen. Mocht je de beker 3 keer op jou naam te weten schrijven dan mag deze definitief mee naar huis en wordt er een nieuwe beker aangeschaft. Deelname is gratis en alleen voor leden.

Teamsamenstellingen
Met de clubkampioenschappen, vanaf 19.30 uur wordt de definitieve teamsamenstelling voor volgend seizoen besproken met de leden.

Zomertoernooi
Om de twee weken spelen we een ranking toernooi. Punten worden individueel bijgehouden en de twee slechtste resultaten geschrapt. Er zijn totaal 8 avonden en 1 zondagmiddag. We sluiten het zomertoernooi af met een BBQ, daarvoor moet men (leden en oud-leden) 5 avonden gespeeld hebben om gratis mee te doen met de BBQ, per gemiste avond wordt een bijdrage van € 2,- gevraagd. Introducees, partners en/ of kinderen kunnen meedoen met de BBQ tegen een vergoeding van € 10,- pp. Ook is er een mistery jackpot per avond, dus iedereen maakt kans op een leuk extraatje. Deelname € 2,-/ avond en middag of € 15,- voor het complete toernooi.

Trainen

In vrije weken in de competitie wordt er in overleg en bij genoeg animo op woensdag- of vrijdagavond vrij getraind.
In de weken die vallen tussen de speelweken van het zomertoernooi wordt er bij voldoende animo op woensdag- of vrijdagvond vrij getraind. Ook in vrije weken tijdens de competitie of met bekerwedstrijden wordt er (in overleg met De Boulevard) op woensdagavond getraind.

Start nieuwe competitieseizoen
Rond week 37 start het nieuwe dartseizoen. De mappen kunnen (indien gereed) opgehaald worden met de afsluiting van het zomertoernooi op bij De Boulevard. Het bestuur van DVW haalt de prijzen en mappen op bij de RDF. Het bestuur van DVW maakt een schema van de te spelen wedstrijden, per team en van alle teams per week. Dit schema wordt aan iedereen per mail verstuurd, 1 exemplaar komt in de map en 1 exemplaar hangt in De Boulevard. Verder worden alle mappen voorzien van een adressenlijst van de complete vereniging door het bestuur.

Open Boulevard zaterdag 18 november 2023
                Singletoernooi € 10,- pp inschrijfgeld

tijd: 18.30 uur

Open Woensdrecht 2020  zondag 17 maart 2023

Singletoernooi € 10,- pp inschrijfgeld

tijd: 12.30 uur

Nieuwjaarstoernooi 2023 + Algemene Leden Vergadering
Het Nieuwjaarstoernooi staat gepland voor Zondag 7 januari 2024.
We starten om 13.00 uur met het Nieuwjaarstoernooi. Rond 17.00 uur wordt een Koud- en Warm buffet opgediend. Na het eten houden we onze ALV en aansluitend gaan we verder met het toernooi. Partners kunnen ook mee doen, of kunnen bij voldoende partners zelf een wedstrijd onderling spelen. Kosten; leden gratis, partners/ kinderen € 10,- per persoon, consumpties voor eigen rekening.

Einde competitie week 18
Einde van het seizoen bij DVW is de laatste competitiewedstrijd van het seizoen 2023-2024.

Blouses
DVW stelt aan de leden dartblouses ter beschikking. Deze zijn en blijven eigendom van de vereniging. Bij het beëindigen van het lidmaatschap bij DVW dient de blouse onbeschadigd ingeleverd te worden bij DVW. De blouses hebben bij aanschaf € 65,- per stuk gekost. Indien de blouse niet of beschadigd in geleverd wordt zullen kosten in rekening worden gebracht.